X
تبلیغات
یادداشتهای سردفتر اسناد رسمی - اخبار و بخشنامه
معرفی صفحه X



یادداشتهای یک سردفتر اسناد رسمی

با رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان دفاتر اسناد رسمی کماکان مرجع تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو می باشند و نیروی انتظامی تنها مجاز به تعویض پلاک خودرو می باشد - با حذف بند (( و )) قانون خدمت وظیفه عمومی کارت پایان خدمت و معافیت و هر نوع مدرک دال بر مشخص بودن وضعیت مشمولین از چرخه کار دفاتر اسناد رسمی حذف گردید - شروع به کار آزمایشی 40 دفتر خدمات الکترونیک قضایی از اول تیرماه 91 در تهران - سامانه پذیرش تقاضاهای صدور سند مالکیت موضوع قانون اراضی فاقد سند رسمی در تاریخ اول آبان آغاز به ثبت نام متقاضیان می نماید - قابل توجه فروشندگان و خریداران اتومبیل : طبق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی فروشندگان و خریداران مکلفند بعد از تعویض پلاک جهت انتقال مالکیت خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند

با اجرایی شدن استفاده از امضاء الکترونیک از پانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۲ ارسال فیزیک خلاصه معامله پس از تنظیم اسناد ملکی به ادارات ثبت منتفی شد و صرفا صدور خلاصه معامله با امضای سردفتر و مهر دفترخانه جهت تحویل به خریدار  کفایت می کند .

مرتبط : دستورالعمل نحوه ثبت خلاصه معاملات الکترونیکی - بخشنامه در خصوص دستورالعمل ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات


برچسب‌ها: خلاصه معامله
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و یکم مرداد 1392ساعت 21:34  توسط سردفتر   | 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران، برابر اعلام استانداري تهران بزرگ و در پي بروز آلودگي شديد هوا كه از مرز هشدار گذشته است، دفاتر اسناد رسمي شهر تهران و شهرستانهاي استان تهران به جز دماوند،  فيروزکوه و بخش لواسانات و رودبار قصران تعطيل هستند.

 وضعیت آلودگی هوا همچنان در روز دوشنبه 13 آذر 91، در شرایط هشدار قرار دارد و پیش بینی شده است در دو سه روز آینده هم این شرایط ادامه داشته باشد، به همین دلیل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در جلسه ای که بعد از ظهر امروز تشکیل داد، تصمیم به تعطیلی ادارات تهران گرفت.

بر این اساس، استانداري تهران اعلام کرد که اين تعطيلي شامل بانکها و بيمارستانها نيست و فردا و پس فردا تمامي مراکز درماني و شعبات بانکها باز هستند.

+ نوشته شده در  دوشنبه سیزدهم آذر 1391ساعت 14:43  توسط سردفتر   | 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران،‌بنابر بخشنامه صادره از سوي اعلام سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، طبق تبصره 1 ماده 4 آيين نامه اجرايي قانون تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي ساختمان هاي فاقد سندرسمي مصوب 1391/4/25 رياست قوه قضاييه، دفاتر اسنادرسمي مكلفند در صورت مراجعه متقاضي نسبت به تكميل فرم تقاضانامه الكترونيكي و ارسال اصل مدارك مورد نياز به هيات هاي حل اختلاف موضوع ماده 1 قانون ياد شده عمل نمايند.

بنابراين، ميزان نرخ دريافتي مقرر از سوي دفاتر اسنادرسمي به اين شرح اعلام شده است:


برچسب‌ها: قانون و آیین نامه اجرایی اراضی فاقد سند رسمی
+ نوشته شده در  چهارشنبه یکم آذر 1391ساعت 22:35  توسط سردفتر   | 

بخشنامه 200/22626– اعلام بهاي فروش انواع خودروهاي توليد داخل و مجموع ارزش گمركي و حقوق ورودي انواع خودروهاي وارداتي

در اجراي مواد 42 و 43 قانون ماليات بر ارزش افزوده مصوب ارديبهشت ماه 1387 بدينوسيله فايل حاوي بهاي فروش انواع خودروهاي توليد داخل و مجموع ارزش گمركي و حقوق ورودي انوع خودروهاي وارداتي قابل مشاهده مي باشد.

جهت دريافت متن كامل اطلاعيه اينجا كليك نمائيد ( فایل Pdf)

لینک کمکی

پ . ن : جدول خودروهای داخلی جهت اجرا در سال 1391 و جدول خودروهای وارداتی جهت اجرا در سال 2012 از امروز مورخ 90/10/11 می باشد .
+ نوشته شده در  یکشنبه یازدهم دی 1390ساعت 11:48  توسط سردفتر   | 

با توجه به بخشنامه شماره 90/135730 - 90/07/25 ریاست سازمان ثبت و بخشنامه شماره 101/90/109338 - 90/09/06 توجه داشته باشید که در صورت عدم تعویض سند مالکیت دفترچه ای نسبت به املاکی که بعد از 90/08/01 مورد معامله قطعی واقع می شوند از تنظیم اسناد تا صدور سند مالکیت جدید تک برگی خودداری شود .

نامه شماره 106/3/53171 - 90/08/29 رییس سازمان جهاد کشاورزی

پ . ن 1: به نظر این بخشنامه در مورد معاملاتی غیر از قطعی جاری نباشد ! با طرح این سوال که آیا پس از صلح عمری متصالح می تواند نسبت به اخذ سند مالکیت جدید اقدام نماید ؟

پ . ن 2: این چند صفحه بخشنامه مربوط به تببین و تشریح مفاد دستورالعمل صدور سند مالکیت تک برگی است که از دید مغفول مانده بود !  1 - 2 - 3 - 4 - 5

+ نوشته شده در  جمعه نهم دی 1390ساعت 21:0  توسط سردفتر   | 

بخشنامه جديد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور درخصوص مشمولين خدمت وظيفه عمومي اعلام شد.

به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، در بخشنامه 5 ماده اي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، در يكي از ماده ها چنين آمده است: كليه مشمولين متولد سال 1338 به بعد كه به سن 49 سالگي تمام رسيده و وارد سن 50 سالگي مي شوند، از شمول مقررات قانون خدمت وظيفه عمومي خارج شده و نيازي به ارايه مدركي دال بر رسيدگي به وضع مشموليت ندارند.

 متن اصلي اين بخشنامه در صندوق پستي همكاران سردفتر قرار داده شده است.

دانلود بخشنامه

پ . ن : این نوع بخشنامه های دوپهلو برایمان غریب نیست در بند ۳ بخشنامه اشخاص را در ورود به سن ۵۰ سال از مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه مستثنی و در بند ۴ به نوعی مجددا" آنان را مشمول رسیدگی به وضعیت نظام وظیفه دانسته اند !!

+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم مهر 1390ساعت 20:49  توسط سردفتر   | 

دفاتر اسناد رسمی در استان تهران برای اخذ پاسخ استعلام ثبتی علاوه بر رسید سه نسخه ای ممهور به مهر سردفتر، رسید دستگاه کارتخوان شامل نسخه خریدار و فروشنده را به واحدهای ثبتی ارایه کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، براساس بخشنامه اداره کل ثبت استان تهران، این امر با توجه به ماده 37 قانون محاسبات عمومی و مسئولیت وصول صحیح و به موقع درآمدها در راستای نظارت بر نحوه وصول هزینه استعلام است.

پ . ن : این یعنی آخر سیستم پرداخت الکترونیکی ! یعنی یک وجهی واریز می کنید بعد هر چی کاغذ از هر دستگاهی بیرون می آید را به آن ضمیمه کنیم - برابر با اصل سند و حتی درخواست اصل سند هنگام تحویل پاسخ استعلام هم جای خود ....

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و ششم مرداد 1390ساعت 0:2  توسط سردفتر   | 

( تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق )

شماره : 20444

تاریخ : 07/02/90

 باتوجه به گذشت قریب به پنج سال ازتعیین تعرفه حق التحریر ازدواج وطلاق (موضوع بخشنامه شماره 14793/3/1/ مورخه 16/03/1385 ) وبااستفاده ازملاک ماده 54 قانون دفاتر اسنادرسمی وکانون سردفتران ودفتریاران مصوب 1354، تعرفه حق التحریر تنظیم وثبت واقعه ازدواج وطلاق ورجوع به مابذل  وبذل مدت، فسخ نکاح وهمچنین صدور اجرائیه وتهیه رونوشت از وقایع ثبت شده دردفاتر رسمی ازدواج وطلاق سراسر کشور برای سال 1390 به شرح زیرتعیین میگردد:

1- ثبت واقعه ازدواج                                                                                       000/700 ریال

2- ثبت واقعه طلاق رجعی                                                                               000/700 ریال

3- ثبت واقعه طلاق بائن                                                                                  000/700  ریال

4- صدور اجرائیه                                                                                            000/50   ریال

5- تهیه رونوشت ازثبت واقعه ازدواج وطلاق                                                            000/50   ریال

6- ثبت رجوع ورجوع به مابذل وبذل مدت وفسخ نکاح                                                000/100 ریال

تبصره 1- مبالغ مربوط به اوراق واعلامیه طبق تعرفه تعیین شده علیحده وصول میشود.

تبصره 2- سران دفاتراسنادرسمی ازدواج وطلاق تحت هیچ عنوانی حق دریافت وجوهی بیش از تعرفه تعیین شده فوق را ازارباب رجوع نداشته ومکلفند فورا این تعرفه رادرمحل مناسب دفترخانه به طوری که دردید مراجعین قرارگیردنصب نمایند.

تبصره 3- سران دفاتر ازدواج وطلاق مکلفند درقبال وجوه دریافتی قبض رسیدبه طرفین تحویل نمایندو رسیدتحویل را(که شماره قبض رسید درآن درج شده باشد) به امضاء طرفین برسانند ودرسابقه نگهداری نمایند.

                                                                                  احمد تویسرکانی

                                            معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

1390/02/16


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه هفدهم اردیبهشت 1390ساعت 14:52  توسط سردفتر   | 

دفاتر اسنادرسمی تهران در پایان هر ماه، فهرست فیش های رایانه ای را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به ذیحسابی ثبت استان تسلیم کنند

دفاتر اسناد رسمی تهران، در پایان هر ماه فهرست کلیه فیش های رایانه ای را پس از مهر و امضا مطابق فرم صورتحساب درآمد تنظیم و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به ذیحسابی ثبت استان تهران تسلیم کنند.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران،در بخشنامه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران آمده است:باتوجه به ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی طرح سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی مصوب رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در بخشنامه جدید این اداره کل تاکید شده است که دفاتر اسناد رسمی در پایان هر ماه فهرست کلیه فیش های رایانه ای را پس از مهر و امضا مطابق فرم صورتحساب درآمد تنظیم و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به ذیحسابی ثبت استان تسلیم کنند و برابر ماده ۱۵دستورالعمل یاد شده کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مغایر ملغی اعلام شده است.
 
پ . ن : قابل توجه دفاتر اسناد رسمی و البته ذیحسابی ثبت ...

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه پنجم اسفند 1389ساعت 20:30  توسط سردفتر   | 

تصویر بخشنامه شماره ۱۴۵۹۴۳/۸۹/۱۰۱ - ۲۹/۱۱/۸۹ و تصویر تفاهم نامه با شرکت پست در خصوص تحویل اوراق بهادار از طریق پست ; لذا دفاتر اسناد رسمی از این پس جهت تحویل اوراق بهادار باید درخواست خود را از طریق سایت ثبت استان تهران یا از طریق نمابر ارسال و پس از بررسی درخواست توسط ثبت و اعلام هزینه ، اوراق را از طریق پست تحویل بگیرند .

مبلغ بهای اوراق + مبلغ پست ویژه و بسته بندی ۵۰۰۰۰ ریال ( جهت محدوده شهر تهران ) و ۷۰۰۰۰ ریال ( جهت شهرستانهای استان تهران ) که جمعا" باید به شماره حساب ۲۱۷۴۷۷۹۰۰۸۰۰۶ نزد بانک ملی ایران شعبه سمنگان قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی ایران و کد ۱۱۰۷ واریز و تصویر فیش واریزی از طریق اینترنت یا نمابر به ثبت ارسال گردد ، همچنین فیش واریزی هنگام تحویل اوراق به مامور پست تحویل داده شود .

پ . ن : از تاریخ این بخشنامه از پذیرفتن حضوری نمایندگان دفاتر اسناد رسمی جهت ارائه درخواست و تحویل اوراق ممانعت بعمل خواهد آمد .

ارسال سفارش اوراق ( آزمایشی ) - پیگیری سفارش اوراق ( آزمایشی )

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم اسفند 1389ساعت 21:34  توسط سردفتر   | 

اداره کل ثبت استان تهران به منظور حذف ترددهای غیر ضرور و در راستای تکریم ارباب رجوع طی ابلاغ اخطاریه های دفاتر اسناد رسمی را به شرکت پست واگذار کرده و طی بخشنامه ای آن را به اطلاع دفاتر اسناد رسمی رساند . متن نامه در ادامه آمده است .

دفتر محترم اسناد رسمی ...
با سلام و احترام
در اجرای تبصره ماده 14 آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء مصوب 11/6/1387 و به منظور حذف ترددهای غیر ضرور و در راستای تکریم ارباب رجوع ، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران ابلاغ اخطاریه های دفاتر اسناد رسمی را به موجب تفاهم نامه 3 جانبه منعقده پیوست فی مابین ثبت استان ، کانون سردفتران و دفتریاران و شرکت پست به پست واگذار نموده است . لذا از این پس مقتضی است دفاتر محترم اسناد رسمی اخطاریه های صادره خود را به دفاتر پستی شهر تهران که فهرست و نشانی آنها به پیوست می باشد ارائه و از مراجعه به ادارات ثبتی خودداری فرمایند .
                                                                      میر صادق سعادتیان
                                                       مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران

به منظور مشاهده متن تفاهم نامه اینجا را کلیک نمایید تصویر تفاهم نامه در این لینک نیز موجود است .
+ نوشته شده در  شنبه چهارم دی 1389ساعت 22:36  توسط سردفتر   | 

معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در اجرای موافقت مورخ 21/7/89 معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با فراخوان عمومی جهت داوطلبین متقاضی استفاده از مزایای ماده 69 قانون دفاتر اسناد رسمی از طریق کانون سردفتران و دفتریاران، تا تعیین تکلیف نهایی از پذیرش هرگونه تقاضای موضوع ماده اخیرالذکر خودداری شود.

تصویر بخشنامه

پ . ن : ماده 69 داستان جالبی پیدا کرده جدا از اینکه وراث سردفتر متوفی می توانند تا شش ماه از تاریخ فوت فرد واجد صلاحیت را معرفی کنند ، سردفتر شاغلی که در شرف بازنشستگی است نیز می تواند دو ماه قبل از بازنشستگی فرد دارای صلاحیت سردفتری را به سازمان ثبت معرفی کند ، از آن طرف سن بازنشستگی سردفتر 65 سال تمام است ( باستثنای آنهایی که می توانند تا 70 سالگی کار کنند ) و نکته جالب ماده 69 این است که سردفتری که دو ماه قبل از رسیدن به سن 65 سالگی فرد مورد نظر را اعلام می کند با توجه به اینکه پروسه صدور حکم بازنشستگی و صدور حکم سردفتر جدید که باید اختبار شود و ... مدت طویلی به درازا می کشد و از سوی دیگر دفتر باید قبل از تحویل و تحول مورد بازرسی قرار بگیرد و تصور کنید بررسی اسناد دفترخانه ای که 30 سال یا بیشتر کار کرده باشد و به این ترتیب بحث بازنشستگی الزامی در سن 65 سالگی خود به خود منتفی می گردد چرا که بعضا" سردفتر تا یکسال بعد تر و آن طور که می بینم و می شنوم حتی بیشتر از آن به کار اشتغال دارد و این نشان از عدم نظارت دقیق بر اجرای قانون است که در ماده 69 نیز حلول کرده و بهرحال مهم این است که سردفتر قانونمدار دو ماه قبل از بازنشستگی به وظیفه خود که معرفی فرد واجد شرایط است عمل کند تا بتواند از مزایای این ماده استفاده کرده و انتخاب فرد مورد نظر را به سازمان ثبت واگذار نکند و اما نیت از صدور چنین بخشنامه ای در خصوص عدم رسیدگی به متقاضیان این ماده جای سوال دارد که باز هم سردفتر را از یک حق قانونی دیگر خود محروم می نماید .
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم آبان 1389ساعت 22:19  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره 18290/89/101 - 15/2/89 در خصوص تکمیل فرمهای ممنوعیت و رفع ممنوعیت خروج و اعمال ماده 201 آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا

قابل توجه سران دفاتر ازدواج و طلاق راجع به نصب تابلو جدید و درج بخشنامه در سایت www.kanoonset.com به منزله ابلاغ 

پ . ن : سایت کانون سردفتران ازدواج و طلاق ایران

+ نوشته شده در  یکشنبه نهم خرداد 1389ساعت 12:14  توسط سردفتر   | 

بخشنامه شماره 25881/89/101 - 2/3/89  پیرو بخشنامه ۲۱۰۴۳/۸۹ - ۸/۲/۸۹ در خصوص نحوه عملکرد و دریافت مبالغ مصوب موضوع ارائه خدمات ثبتی ( تعرفه اصلاحی )

با توجه به بخشنامه و قانون بودجه تنها استعلام و اعلام وضعیت ثبتی منحصرا مربوط به املاک مشمول هزینه ۴۰۰۰۰ ریال مصوب در قانون بودجه می باشد و استعلام از ثبت شرکتها و اجرای مفاد اسناد رسمی مشمول هزینه مذکور نمی گردد همچنین ادارات و ارگانها و موسسات عمومی و حتی اداره اوقاف مشمول هزینه مزبور بوده و تنها مراجع قضائی از پرداخت این مبلغ معاف گردیده اند ضمن اینکه فروش نقشه کاداستر ۷۰۰۰۰ ریال قید شده همچنین اعلام گردیده که هزینه سند مالکیت تک برگی دویست هزار ریال است که به اشتباه در جدول ۲۰۰۰۰ ریال قید شده است ضمن اینکه دفاتر اسناد رسمی مسئول وصول وجه استعلام و واریز آن به حساب سایر درآمدهای ثبتی هستند که طبق معمول تبرعی و رایگان این امر را انجام می دهند !

+ نوشته شده در  یکشنبه نهم خرداد 1389ساعت 11:51  توسط سردفتر   | 

جوابیه بانک مرکزی به کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با موسسه صندوق پس انداز و قرض الحسنه انصار المجاهدین

+ نوشته شده در  شنبه هشتم خرداد 1389ساعت 12:30  توسط سردفتر   | 

نامه شماره ۱۳۱۱۵۸/۸۷/۱۰۱ - ۳۰/۱۱/۸۷  ( اصلاحیه ) پیرو نامه شماره ۱۲۵۰۸۶/۸۷/۱۰۱ - ۱۵/۱۱/۸۷ در خصوص درخواست اوراق بهادار و صورت عملکرد اوراق بهادار دفترخانه و درخواست دفاتر دفترخانه و درخواست اوراق بیش از حد مصوب (  در قالب فایل pdf  )

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم فروردین 1388ساعت 14:42  توسط سردفتر   | 

بخشنامه کدیونیک واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی کشور 

کد یونیک واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی کشور 

پ . ن : به علت اینکه یک شماره حساب جهت واریز حق الثبت  و ۱۰ درصد حق بیمه و بازنشستگی (سهم کانون) برای تمام دفاتر اسناد رسمی اعلام می گردد به هر دفتر اسناد رسمی یک کد یونیک اختصاص داده شده تا وضعیت صورتحساب دفاتر مشخص گردد .

خبر مرتبط :  تغییر شماره حساب 2853 واریز 10 درصد حق بیمه و بازنشستگی به حساب سیبا و تغییر شماره حساب سنتی واریز حق الثبت دفاتر اسناد رسمی به حساب سیبا 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم بهمن 1387ساعت 22:38  توسط سردفتر   |