X
تبلیغات
یادداشتهای سردفتر اسناد رسمی - صدور امضای الکترونیک 250000 ریال
معرفی صفحه X



یادداشتهای یک سردفتر اسناد رسمی

با رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان دفاتر اسناد رسمی کماکان مرجع تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو می باشند و نیروی انتظامی تنها مجاز به تعویض پلاک خودرو می باشد - با حذف بند (( و )) قانون خدمت وظیفه عمومی کارت پایان خدمت و معافیت و هر نوع مدرک دال بر مشخص بودن وضعیت مشمولین از چرخه کار دفاتر اسناد رسمی حذف گردید - شروع به کار آزمایشی 40 دفتر خدمات الکترونیک قضایی از اول تیرماه 91 در تهران - سامانه پذیرش تقاضاهای صدور سند مالکیت موضوع قانون اراضی فاقد سند رسمی در تاریخ اول آبان آغاز به ثبت نام متقاضیان می نماید - قابل توجه فروشندگان و خریداران اتومبیل : طبق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی فروشندگان و خریداران مکلفند بعد از تعویض پلاک جهت انتقال مالکیت خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند

آخرش را اول می گویم حق الزحمه ای که برای گواهی امضای الکترونیک تعیین شده ۲۵۰۰۰۰ ریال می باشد از این مبلغ باید ۷۵ درصد به حساب وزارت بازرگانی و ۱۰ درصد به حساب کانون سردفتران واریز شود و ۱۵ درصد باقیمانده متعلق به سردفتر می باشد که از این ۱۵ درصد احتمالا" باید مالیات مشاغل ، سهم دفتریار ، سهم کارمند و ... نیز پرداخت شود .

طبق اعلام افراد مطلع ظرف چند روز آینده بخشنامه ای صادر خواهد شد که سردفتران اسناد رسمی را ملزم به اخذ گواهی امضاء الکترونیکی خواهد کرد و از خردادماه نیز امضاء الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی عملیاتی خواهد شد .

از سوالاتی که پیش می آید تفاوت گواهی امضای الکترونیکی با امضاء الکترونیکی است که این دو مبحث به نوعی در یکدیگر مخلوط شده است اما با اطلاعات کسب شده گواهی امضای الکترونیکی دادن مجوز به دفاتر اسناد رسمی به عنوان یکی از مراکز میانی واسط با مرکز ریشه به عنوان مرکز اصلی صدور گواهی امضاء الکترونیکی زیر نظر وزارت بازرگانی است در حالیکه امضاء الکترونیکی دادن هویت به شخص حقیقی یا حقوقی در فضای مجازی است که توسط دارنده گواهی امضاء الکترونیکی صادر می گردد .

بحث دیگر راجع به دارنده امضاء الکترونیکی و تصدی صدور امضاء الکترونیکی است که تصدی برای دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست اما سردفتران محترم حتما" باید برای اخذ امضاء الکترونیکی اقدام کنند و همانطور که عرض شد طی روزهای آینده الزام ثبت نام جهت اخذ امضای الکترونیکی به دفاتر اسناد رسمی اعلام خواهد شد .

در زیر مراحل ثبت نام امضای الکترونیکی آمده است .

۱- ابتدا باید ثبت نام عمومی را در پورتال جمع آوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران انجام داده باشید اگر رمز عبور برایتان ارسال شده با ورود به این لینک  و وارد کردن رمز به سیستم وارد و نسبت به تکمیل اطلاعات سردفتر اقدام کنید در صورتیکه رمز عبور برایتان ارسال نشده با کلیک بر روی همان لینک و انتخاب استان و شماره دفترخانه و کلیک بر روی ادامه سپس انتخاب حوزه ثبتی و وارد کردن شماره تلفن همراه سردفتر و اگر حوزه ثبتی در لیست وجود ندارد وارد کردن حوزه ثبتی و سپس کلیک بر روی دکمه ثبت منتظر ارسال اس ام اس به تلفن همراهتان باشید و سپس با ورود به پورتال نسبت به تکمیل اطلاعاتتان اقدام نمایید .

توجه کنید که اطلاعات در این پورتال فقط یکبار قابل ورود است پس در ورود اطلاعات دقت کنید تا گزینه اصلاح اطلاعات که کانون سردفتران وعده اش را داده راه اندازی شود .

۲- بعد از اینکه از ثبت نام عمومی اطمینان حاصل کردید با ورود به این لینک  و انتخاب گزینه بلی سپس وارد کردن کد یونیک دفترخانه و کلیک بر روی ادامه مشخصات خود را ملاحظه خواهید کرد فقط کافیست در انتهای صفحه نام - نام خانوادگی سردفتر را به انگلیسی و نهایتا" ایمیل سردفتر را وارد کنید  و با کلیک بر روی ادامه در صفحه جدید به سوالات در خصوص ۱- بستر ارتباطی اینترنت دفترخانه چیست ؟ ۲- دوره ICDL را گذرانده اید یا خیر ؟ ۳- سیستم عامل نصب شده روی کامپیوتر دفترخانه ؟ ۴- مرورگر اینترنتی ؟ ۵- ورژن مرورگر ؟ ۶- داشتن پورت USB ؟ ۷- داشتن اسکنر ؟ ۸- داشتن چاپگر ؟ ۹- نوع چاپگر ؟ ۱۰- فکس دفترخانه ؟ پاسخ دهید و دکمه ثبت را فشار دهید .

حتما" تاکنون از کد یونیک دفتر خود اطلاع پیدا کرده اید بهرحال برای یافتن کدیونیک دفترخانه می توانید از این آدرس و همچنین سایت http://sabt.sep.ir با وارد کردن شماره ترمینال دستگاه کارتخوان بدون رقم اول و رمز پیش فرض ۴۳۲۱ ( اگر تغییر نداده اید) کد یونیک و شناسه واریز خود را بیابید .

۳- در صفحه جدید به شما اعلام می شود که شما باید مبلغ ۵۵۰۰۰۰ ریال ( ۳۰۰۰۰۰ ریال بابت توکن و ۲۵۰۰۰۰ ریال بابت صدور امضاء الکترونیکی ) پرداخت کنید که این مبلغ را می توانید در همین مرحله بصورت اینترنتی پرداخت کنید برای این کار شما باید کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم آن را داشته باشید که رمز دوم از طریق دستگاههای خودپرداز بانک قابل تهیه است و اعلام شده در صورت پرداخت اینترنتی و تکمیل مراحل ثبت نام شما در اولویت صدور توکن قرار خواهید گرفت ( به نظر کارت بانک سامان یا ملی بهتر کار کند )

توجه داشته باشید در صفحه باز شده برای پرداخت اینترنتی از گزینه Back استفاده نکنید گرچه اعلام شده وجه کسر شده در صورت کامل نشدن عملیات بازگرداننده خواهد شد .

۴- سپس با کلیک بر روی این لینک که قسمت مربوط به فرم چاپ تقاضای امضای الکترونیک است با وارد کردن کد یونیک دفترخانه و کلیک بر روی ادامه فرم نمایش داده شده را پرینت و مهر و امضاء کنید و بهمراه کپی صفحه اول شناسنامه و در صورت داشتن توضیحات کپی صفحه توضیحات و کپی پشت و روی کارت ملی به کانون سردفتران ارسال نمایید .

فرم درخواست امضای الکترونیک از این لینک نیز قابل دسترسی است همچنین راهنمای لازم برای پرکردن این فرم در این لینک  موجود است .

مرتبط : دفتر ثبت نام گواهی الکترونیکی R.A - مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی بازرگانی  - دریافت فایل دفاتر ثبت نام گواهی - فایل تصویری مفاهیم گواهی دیجیتال - دریافت گواهی دیجیتال ( سطح صفر )  - درایورهای توکن و اسمارت کارت - نصب کلیه گواهی های مرکز - راهنمای نصب گواهی - قانون تجارت الکترونیکی - دستورالعمل اجرایی - مستندات - دریافت CRL - مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه - وب سایت وزارت بازرگانی - مرکز توسعه تجارت الکترونیکی - معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت بازرگانی - آیین نامه اجرایی ماده 32 قانون تجارت الکترونیکی مصوب سال 1382 هیات وزیران

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم اردیبهشت 1390ساعت 9:50  توسط سردفتر   |